پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
10 ارديبهشت 1397 - 09:11

جوان ايراني و چشم انداز انقلاب اسلامي

ايجاد شکاف ميان نسل جوان – نظام اسلامي و ايجاد ياس و نااميدي در قشر جوان نسبت به آينده انقلاب از مهمترين اهداف نظام سلطه در رويارويي با جمهوري اسلامي ايران است.
نویسنده : رسول سنایی راد
کد خبر : 615

پایگاه رهنما:

ایجاد شکاف میان نسل جوان – نظام اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در قشر جوان نسبت به آینده انقلاب از مهمترین اهداف نظام سلطه در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران است.
برای از کار انداختن نیروی محرکه پیشرفت کشور یا همان قشر جوان باید انبوهی از شبهات در فضای حقیقی و مجازی علیه اعتقادات و انقلاب و نظام اسلامی مطرح شود و القاء شود که انقلاب در مرتفع کردن مشکلات جوانان فاقد توان لازم است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از لزوم توجه مسئولان سه قوه به قشر جوان کشور سخن به میان آورده و از دولتمردان می‌خواهند تا برای فائق آمدن بر مشکلات کشور، مسیر را برای حضور جوانان هموار سازند.
حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره قشر جوان را باور داشته و برای فائق آمدن بر مشکلات کشور، چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در عرصه نبرد فرهنگی و جنگ اقتصادی همواره دست نیاز به سوی جوان ایرانی دراز کرده اند کمااینکه در همان ماه‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی که رژیم بعثی عراق با تصور تضعیف نهاد‌ها و توان دفاعی کشور بعد از پیروزی انقلاب به کشورمان حمله و بخش‌هایی از مناطق مرزی و به ویژه مناطق استراتژیک جنوب کشور را تصرف کرد، رئیس‌جمهور وقت و برخی از مسئولان نظامی بر این باور بودند که ما با شرایط آن زمان و قوای نظامی ـ. سنتی کشور قادر به مقابله با رژیم بعثی نیستیم و با این باور که باید زمین به دشمن بدهیم و زمان بگیریم باعث شدند شهر‌های از کشور سقوط کند در چنین شرایطی حضرت امام (ره) با اتکا به نیرو‌های مردمی که ایمان و اعتقاد و باور آن‌ها به ارزش‌های اسلامی و فرهنگ عاشورایی وجه بارز آن بود سرنوشت جنگ را تغییر دادند و در کمترین زمان بعد از عزل بنی‌صدر با طراحی عملیات هماهنگ و اتکا و اعتماد به نسل جوان انقلابی در سپاه و ارتش، بخش‌های اصلی سرزمین ایران از دشمن باز پس گرفته شد.
در عرصه دفاع مقدس و چه در سایر جنگ‌های نرم وسخت پس از انقلاب تا امروز جوان ایرانی همراه محور جریان آفرینی به نفع انقلاب و نظام بوده است کمااینکه در بومی سیازی بسیاری از صنایع مانند صنعت هسته‌ای، موشکی، پزشکی و ... یا در نبرد علیه گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا این جوان ایرانی بوده است که توانسته در مقابل دسیسه‌های نظام سلطه ایستادگی کند و مرکز تحول و حرکت روبه رشد به سمت تعالی بوده است.
نظام سلطه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش داشته سالیانه تا با صرف میلیارد‌ها دلار جوان ایرانی را از مسیر انقلاب و اسلام دور کرده و برای رسیدن به چنین هدفی از تلاش برای به ابتذال کشاندن جوان ایرانی گرفته تا بدبین کردن آن به نظام و مسئولان نظام، استفاده کرده است چرا که ایجاد دوقطبی میان قشر جوان و حاکمیت اسلامی را یک گزینه مطلوب برای تضعیف نظام اسلامی انتخاب کرده است. به همین دلیل است که باراک اوباما در آخرین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به جوان ایرانی عنوان می‌کند‌: «مردم ایران تاریخ پرافتخار و ظرفیت‌های فوق العاده‌ای دارند، اما شعار مرگ بر امریکا اشتغال زایی نمی‌کند و ایران را امن‌تر نمی‌کند».
بار‌ها مقامات آمریکا از جان کری و باراک اوباما گرفته تا سایر مقامات فعلی دولت آمریکا جوان ایرانی را مورد خطاب قرار داده اند و از آن‌ها خواسته اند تا در مقابل سیاست‌های نظام اسلامی واکنش نشان دهند، هدفی که هیچ گاه محقق نشده است چرا که در بزنگاه‌های حساس تاریخی این قشر جوان ایرانی بوده است که به تاسی از حضرت علی اکیر (ع) در مسیر ولایت گام برداشته و برای حفاظت از حاکمیت اسلامی، آنجایی که نیاز بوده در مسیر شهادت و رشادت گام برداشته و آنجایی که لازم بوده با علم پژوهی و فعالیت‌های دانشجویی و نخبگی به جنگ با استبکار رفته است.
به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعریف جوان امروز می‌فرمایند: «.. شما‌ها جوانید، شما‌ها نسل سوّمید؛ جوان این نسل، جوان نسل سوّم، از جوان نسل اوّل امیدبخش‌تر است درصورتی‌که بتواند ایمانش را حفظ کند. یک نمونه‌اش همین حججی است و صد‌ها نمونه، بلکه هزار‌ها نمونه از این قبیل وجود دارد.»

ارسال نظرات